סימני מתיחה לאחר פיתוח גוף אצל bodybuilders

סימני מתיחה

מי לא אוהב/ת  את זה שהשרירים צומחים ומתפתחים כל כך מהר עד שהעור  לא יכול אפילו לעמוד בקצב ?! מצד אחד כיף ענקי לפתח שרירים אך מצד שני זו אחת הבעיות עבור רוב מפתחי הגוף … במיוחד במהלך עונת תחרויות,  התוצאה? גוף מדהים עם שרירים לתפארת ואיתם סימני מתיחה נוראיים !

סימני מתיחה הם צלקות עמוקות ברקמת העור שנוצרות כתוצאה מאזור של הגוף שצומח בקצב מהיר יותר מכפי שהעור מסוגל להסתגל אליו.

משמעות הדבר היא שהעור נמתח מעבר לנקודת האלסטיות שלו ומשאיר חותם.

סימן זה יהיה בדרך כלל סגול או אדום עם היווצרותו הראשונה ויחלוף לקו לבן וכסוף לאורך זמן.

במקרה של פיתוח גוף, תכניות האימון הקפדניות והאינטנסיביות מביאות לגידול מהיר לאזורי השריר כמו שרירי הזרוע והירכיים. מה שעלול לגרום לסימני מתיחה.

סימני מתיחה הם דאגה משמעותית עבור מפתחי הגוף המתפרנסים ממראה גופם, מכיוון שהתפתחות מהירה של שרירים יכולה להוביל להצטלקות במתיחה, ועל מפתחי הגוף לנקוט באמצעי מניעה כדי למנוע מתיחות וצלקות בעור. עם זאת, סימני מתיחה אינם מהווים עניין בלעדי למפתחי גוף, גם חובבי ספורט רגילים שאוהבים להרים משקולות בחדר הכושר ולפסל את גופם נמצאים בסיכון לסימני מתיחה כתוצאה מהתפתחות השרירים.

סימני מתיחה מופיעים כאשר העור חייב להימתח על מנת להתאים לשינויים המתרחשים בגוף בגודל ובצורה. אם העור שביר כאשר הגוף משנה צורה, השכבה האמצעית של העור  המכונה דרמיס  תיקרע .

אם אתה שרירן מקצועי, אתה משקיע אחוז ניכר מחייך בשכלול גופך.

כשאנשים מסתכלים עליך, אתה רוצה שהם ישימו לב ל לשרירי הבטן שלך, לזרועות הענקיים שטיפחת ופיתחת ולא לאוסף של סימני מתיחה המשתרעים מבתי השחי שלך. בנוסף, אם אתם מתכננים להשתתף בתחרות מקצועית של פיתוח גוף, השופטים יתחשבו גם במראה עורכם בעת שכלול הציון וסימני מתיחה עשויים לגרום לציונים נמוכים יותר.

סימני מתיחה הם קבועים ולא ייעלמו מעצמם ללא טיפול. מסיבה זו, חשוב לנקוט באמצעי מניעה בכדי להרתיע את התפתחות סימני המתיחה, כך שהתקדמותך לעבר פיסול הגוף המושלם לא תיפגם.

לא הצלחת למנוע את סימני המתיחה? אל דאגה, זה נורמלי לחלוטין! וניתן לטיפול!

טיפולי לייזר ממוקדים להסרת סימני מתיחה הם טיפולים פופלארים ובטוחים המשמשים מתאמנים ומפתחי גוף רבים בכל רחבי העולם  ובעזרת סדרת טיפולים קצרה 3-5 טיפולים העור חוזר להיות חלק וגמיש.

טיפול בלייזר להסרת סימני מתיחה מייצר כוויה מבוקרת  וממוקדת בעור הפגוע על מנת להפעיל את תהליך הריפוי העצמי הטבעי של הגוף. לאחר הטיפול  העור נראה חלק יותר. הטיפול חייב להתבצע רק על ידי מטפל  מנוסה על מנת למנוע פציעות נוספות בעור ולהבטיח תוצאה מיריבית.