העלמת סימני מתיחה

כולנו מכירים את הסימנים הללו, סימני המתיחה שמופיעים על עורנו לאחר היריון, או דיאטה בה ירדנו רבות במשקל ואז העלינו בחזרה, או שהעור מאבד מגמישותו ומציין את סימני הגיל – כך או כך, סימני מתיחה הינם אחד מהצרות האסתטיות העיקריות שמטרידות כמעט כל אישה או גבר.

מה הסיבות להופעת סימני המתיחה?

הסימנים מופיעים לאחר שהעור שלנו עובר מתיחה דרמטית כלשהי, ולרוב אינם נעלמים. הם בעצם קרעים פנימיים הנגרמים לשכבת העור התחתונה, הדרמיס. כאשר אזור בגוף עובר התרחבות/התכווצות באופן קיצוני בזמן קצר, סיבי הקולגן והאלסטין, אשר אחראים על גמישות העור, נקרעים ומשאירים סימנים על העור.

קיימות סיבות נוספות להופעת סימני מתיחה:

  • לאחר נטילת סטרואידים
  • בעקבות פיתוח גוף (בודיבילדינג)
  • לאחר היריון ולידה – בתקופה זו הבטן גדלה ויוצרת מתיחה של העור. איתה גם אזור אגן הירכיים והישבן. תוך כדי ההיריון ניתן לראות על הבטן פסים בגוון וורדרד, אשר לאחר הלידה ישנו צבעם לאדום או לבן.
  • לאחר דיאטה קיצונית והשמנה קיצונית בחזרה – אנשים אשר נוטים לעלות ולרדת במשקל בצורה דרסטית, יסבלו גם הם מסימני מתיחה.
  • עם הגיל ותהליך ההתבגרות – העור הופך רפוי יותר ומאבד מגמישותו.

כיצד ניתן לטשטש את סימני המתיחה?

טיפול לייזר נקודתי, יעיל וממוקד יכול להקנות שיפור דרמטי למראה העור וסימני המתיחה.

קרן האור מסירה שכבת עור דקה עליהם סימני המתיחה, ובכך מטשטשת את הריקמה המצולקת ואת מראיה.

מכשירי הלייזר המתקדמים אף מגדילים לעשות ומפרקים את הקשרים המולקולריים בריקמת העור, כך שהם בעצם משייפים אותו בצורה מבוקרת.

ניתן לטשטש את סימני המתיחה תוך מספר טיפולים. ההחלמה הינה מהירה ואורכת מספר ימים בודדים. בתום סדרת הטיפולים, העור מחלים במהירות ויוצר רקמת עור חדשה ובריאה אשר מטשטשת את סימני המתיחה בצורה ניכרת וברוב המקרים ניתן להגיע להעלמה מלאה של סימני המתיחה ולעור חלק ובריא.